February 2, 2012

Candy Wrapper DIY : Wrapping paper, Preparation.

En lille walkthrough for dem som synes at en rulle gavepapir kan være en anelse skræmmende.

Først laver jeg 2 linjer på langs af papiret, mit mål er at lave en masse stykker der måler 2,5 x 6 cm. Så første linje er 6 cm øverste måler 12 cm
Dette er den størrelse jeg oftest bruger og den er perfekt til tapen jeg putter på da den måler 5 cm i bredden. 
/
A small walkthrough for those who think a roll of wrapping paper is a tiny bit imtimidating.

First, make 2 lines over the long surface, my goal is to make a lot of pieces which measure 2,5 x 6 cm. So the first line measures 6 cm. top line measures 12 cm. This is the size I usually use and it fits the tape perfectly since its 5 cm. wide.

Tegner linjer med blyant, først på langs, klipper det så af og tegner så alle linjerne på tværs.
/
I make the lines with pencil, first on the broad side, cut it off and then all the small lines.


Jeg klipper stykkerne ud så de stadig sidder sammen 4 på hver. Jeg bruger en gammel kasse, som jeg fik min laptop i, til at sætte tape på. Kassen er glat og jeg ved at tapen ikke sidder fast på den, tapen er så stærk at den kan ødelægge nogle former for underlag, kan være godt at huske på inden det går galt. 
Så skal stykkerne bare sættes mod tapen, det kan være svært at gøre det helt præcist men bare det gøres så alle skævheder og ujævnheder ikke kan ses efter foldning.

Tapen brugt er klar pakketape, køber min i Jem&Fix.
/
I cut the pieces out so they still stick together 4 on each. I use an old box which I got my laptop in, for putting the tape on. The box is smooth and I know that the tape wont keep sticking to it, the tape is so strong that it can break some kinds of underlayment, a good thing to keep in mind before it happens.
Then put the pieces against the tape, it can be a challenge to do it precisely but just make sure to do it without anything bumpy being seen after folding the paper afterwards.
The tape I use is clear tape, used for closing big boxes, like moving boxes.  

No comments:

Post a Comment