March 25, 2013

CandyWrapper DIY : Flettet skål

Der er blevet spurgt efter en DIY til de flettede skåle jeg har lagt ind.
Det er faktisk enormt simpelt og jeg havde desværre slet ikke tænkt på at tage billeder undervejs, men prøver at forklare den så godt som jeg kan :)

Det handler egentligt bare om at lave en bund og så lave ringe der er bredere og bredere indtil midten og så lave dem tyndere og tyndere igen op mod toppen.
/
After request of an DIY for the weaved bowl I put in.
Its pretty simple and unfortunately I didnt think of taking pictures while I made it, but Ill try and explain.

Forklarer i dybden med denne skål :


Lav først en bund bestående af 6 firkanter der bliver syet sammen. Flapperne til ledene måler 2.5 x 6 cm.
/
First make a bottom of 6 squares sewn together. Paper for the links is 2.5 x 6 cm.


Der skal laves 7 ringe med 88 led i hver. 

1. ring fra bunden er lavet af flapper med målet 2.5 x 6 cm.
2. ring fra bunden er lavet af flapper med målet 2.75 x 6.5 cm.
3. ring fra bunden er lavet af flapper med målet 3 x 7 cm.
4. ring fra bunden er lavet af flapper med målet 3.25 x 7.5 cm.
5. ring fra bunden er lavet af flapper med målet 3 x 7 cm.
6. ring fra bunder er lavet af flapper med målet 2.75 x 6.5 cm.
7. ring fra bunden er lavet af flapper med målet 2.5 x 6 cm. 
/
Make 7 rings with 88 links in each.
1st. ring from the bottom measures 2.5 x 6 cm.
2nd. ring from the bottom measures 2.75 x 6.5 cm.
3rd. ring from the bottom measures 3 x 7 cm.
4th. ring from the bottom measures 3.25 x 7.5 cm.
5th. ring from the bottom measures 3 x 7 cm.
6th. ring from the bottom measures 2.75 x 6.5 cm.
7th. ring from the bottom measures 2.5 x 6 cm.


En ting som giver et rigtigt flot resultat og som får den til at holde en bedre form er at det papir jeg har brugt yderst er meget tykt og har et nærmest metallisk lag på sig, det gør det lidt sværere at flette med og i små størrelser er jeg nød til at putte tyndere papir inden i for at kunne bukke og flette papiret sammen.

Håber denne DIY hjalp, ellers kom gerne med kommentarer og spørgsmål så kan det være at jeg kan gøre den bedre :)
/
One thing which gives a really good result and makes the bowl shape nicer is that the paper ive used outside is very thick and almost got this metalic layer on it, it makes it a little harder to weave with in the smaller link sizes and thats why I have to put it together with some thin paper to be able to bend and weave it.

Hope this DIY was helpful, else please comment and ask questions and I might be able to make it better.

3 comments:

  1. Super, mange tak :) God forklaring, kun et spørgsmål: hvor mange led er der i hver ring?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har opdateret den med antal led, men det er 88 jeg har brugt.

      Delete
  2. Ja, det er en fantastisk smuk form, sådan en kurv får, når man bruger forskellige størrelser led i de forskellige ringe. Jeg har også brugt den selv, da jeg præsenterede fletning i FriHuset på TV2 Fri.

    De buttede er lækre!! ;o)

    De bedste hilsner fra Susanne på ReCyklisten

    ReplyDelete