March 6, 2012

CandyWrapper DIY : Flettet Pung.

Jeg havde lavet en mindre pung for noget tid siden, men den var ikke stor nok til at jeg osse kunne have kort i den. Da jeg har en del kort som skal med mig rundt, blev jeg nødt til at lave en der var stor nok.


Der er sat velcro i som lukning og så kan jeg personligt rigtigt god lide den måde den buler i bunden.


Men til det sjove ! :D

Der skal foldes 444 led i størrelsen 2,5 x 6 cm.

Brug 52 led til bunden. (Bunden skal sættes sammen som vist her hos Helene.)


Lav 7 ringe som hver består af 56 led.


Sæt det hele sammen undtagen de 2 øverste ringe. Jeg synes det er nemmest at starte nede fra og så køre op. Altså bunden først, så første ring, så næste ring osv. (Hvis du mangler hjælp til at sy sammen eller hvordan man lukker en ring kan du se hvordan her.)

Når du nu har 2 ringe tilbage skal du beslutte om du vil have lynlås eller velcro som lukning.
Jeg har valgt velcro. Da min velcro er 2 cm. bred som er lidt meget klipper jeg den halv over så den er 1 cm. i bredden og ca 12,5 cm i længden. Læg den helt op af den øverste rings takker så den lige præcis ikke kan ses, så burde det passe med at den kan sys nemt på.
(For hjælp med lynlås syning klik her, kan måske osse hjælpe med velcro.)


God fornøjelse ;)

Jeg har besluttet mig for at lige nu kan jeg ikke selv lave DIY's på hvordan man lukker ringe og syr dem sammen da jeg arbejder med små størrelser. Hver gang jeg tager billeder af det bliver de mega slørede så det kunne være godt det samme alligevel. Så til nybegyndere henviser jeg gladeligt til Helenes blog Genbrug bli'r guld som har nogle rigtigt fine guides.

No comments:

Post a Comment